niedziela, 6 marca 2011

Skansen w Ochli

ochla35

ochla28

W pierwszy weekend marca w końcu rozpoczęliśmy z Emilem sezon naszych mini wypadów krajoznawczych. Przestudiowaliśmy wszystkie internetowe wskazówki i ruszyliśmy w drogę. Ja- dziecko zapalonych turystów byłam w swoim żywiole.
Uwielbiam docierać do magicznych i często zapomnianych przez innych "światowych turystów" miejsc jeżdżąc po miasteczkach, przemierzając wsie i rezerwaty. Szczególnie lubię miejsca znane z opowiadań, które mają w sobie jakąś nutkę tajemnicy. Lubię zwiedzać ruiny zamków, odkrywać stare groby z kamiennymi krzyżami pozostawione na polnej drodze i zachwycać się starymi budowlami. Lubię docierać do źródełek w leśnych zagajnikach, zwiedzać kolejne jaskinie i słuchać świergotu ptaków na polanie w środku lasu. Lubię też wiejskie chatynki z rozwalającymi się płotami, stare kościółki, uliczki z kocimi łbami i regionalne historyjki.Lubię powracać do moich ukochanych miejsc i przyglądać się jak zmieniają się wraz ze zmianą pór roku i upływem lat. A najbardziej lubię spisywać anegdoty z takich dni, robić zdjęcia, by później móc powspominać. Właśnie w sobotę wybraliśmy się do Skansenu w Ochli tuż pod Zieloną Górą. Lubię skanseny, zawsze czuję się w nich jak w innym świecie w którym czas się zatrzymał, tak jak w "Osadzie" M. Night Shyamalana. Jak widać napstrykaliśmy całą masę zdjęć..
...polansowałam się w nowej sukience...

...dorwałam kota :D...

...i Pannę Młodą...

Skansen 5marca

...i księdza...

...i wzięłam nawet ulotkę, Dopiero później okazało się, że jest po niemiecku...

...z każdej strony obfotografowałam Emila...

... i rzeźby..

...i te cudne małe okienka

Chętnie pozowałam w każdym możliwym miejscu:P...

...Emil już z mniejszą chęcią...

Aż w końcu po dwukrotnym przemierzeniu skansenu głodni i zmarznięci wróciliśmy do domu:)
No! Nareszcie dotarłam do końca mojej opowieści. Czas iść spać, bo telewizji pojawiają się już filmy z czerwoną kropeczką:P
Kolorowych snów!!
P.S. Wkrótce coś "ugotuję" na blogu i dodam parę zdjęć z pałacykiem w tle z niedzieli.