poniedziałek, 27 maja 2013

Agata gotuje: maj

Tym razem nadszedł czas na kulinarne podsumowanie maja. Jak sami możecie zobaczyć "kulinarne" to może za dużo powiedziane bo w moim majowym menu niewiele było jako takiego gotowaniu, skupiłam się na mieszaniu smaków, głównie w postaci sałatek. Moim nieodłącznym "smakołykiem" miesiąca były paluszki surimi, które miksowałam na wszystkie możliwe sposoby. Polubiłam pesto i nauczyłam się wykorzystywać pozostające pieczywo przyrządzając francuskie grzanki.


1. Sałatka z wędzonym łososiem na sałacie lodowej z kukurydzą, awokado, kiełkami brokuła, pesto, koperkiem i parmezanem .
2. Grzanki francuskie: kromki pieczywa umoczone w mleku i rozbełtanym jajku, podsmażone na maśle. W tym wydaniu posmarowane serkiem i posypane koperkiem
3. Mozzarella z pomidorkami koktajlowymi i pesto.
4.Złocisty omlet z szynką i szczypiorkiem
5. Kolorowa  mieszanka sałat z kukurydzą, czerwoną fasolą, kiełkami rzodkiewki, suszonymi pomidorami, papryką i fetą, polane sosem musztardowo -miodowym
6. "Pole ryżowe" czyli popisowa zapiekanka moich Rodziców- sypki ryż wyłożony plastrami cebuli, zapiekany z udkami kurczaka polane ziołową zalewą. 
 7. Młode liście szpinaku z mieszanką sałat, czerwoną fasolą, kukurydzą, suszonymi pomidorami, prażonym słonecznikiem i smażonymi kawałkami "steków" ( np. takich) podane jogurtowym sosem czosnkowym
8. Surimi w sałatce majonezowej z sałatą lodową, zielonym groszkiem, kukurydzą, papryką i koperkiem.
9. Plastry pomidora na kukurydzy z małymi kulkami mozzarelli z pesto i pietruszką
10. Panierowana polędwica na sałacie lodowej z oliwkami, czerwoną fasolą, z sosem sałatkowym, posypane sezamem w duecie z bagietką czosnkową.
11. A na koniec mój ukochany super energetyczny miks miesiąca: paluszki surimi z kukurydzą, czerwoną fasolą, kiełkami rzodkiewki, papryką dużą ilością zielonej pietruszki, pieprzu cytrynowego i suszonego jalapeno polane sosem sałatkowym.

3 komentarze:

  1. Ja również ostatnio postanowiłam zmienić jedzenie na zdrowsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, wszystko wygląda tak apetycznie, a tutaj człowiek na dietach ... ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. mógłby mi ktoś tak apetycznie gotować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdeczne za wszystkie komentarze;)