czwartek, 23 kwietnia 2015

Agata gotuje: kokardki z tuńczykiem i gorgonzolą

W piątkowy poranek chcę Wam pokazać fajny przepis, na szybki weekendowy obiad. Makaron z gorgonzolą i tuńczykiem powstał  sam z siebie ze składników które akurat miałam w lodówce.
Samo przygotowanie trwa tyle ile makaron potrzebuje by ugotować się al dente. Zaczynamy właśnie od wstawienia wody. Ja do przepisu użyłam kokardek (farfalle), bo najbardziej je lubię. Czekając na makaron zajmuję się pastą. Na rozgrzaną oliwę wrzucam 3-4 posiekane ząbki czosnku i doprawiam ostrą papryką w proszku. Rumienię, uważając by czosnek się nie spalił. Następnie siekam garść rukoli i dodaje na patelnię wraz z serem gorgonzola. Czekam aż ładnie się rozpuści tworząc sos  i zdejmuje z ognia. Odcedzone, gorące kokardki wrzucam na patelnię z sosem serowym, dorzucam tuńczyka z puszki (bez oleju) i pomidorki koktajlowe (ja użyłam daktylowych, są słodziutkie). Przed podaniem doprawiam świeżo zmielonym pieprzem i voila!

1 komentarz:

Dziękuję serdeczne za wszystkie komentarze;)